Sharing is caring!

Zarówno content marketing, jak i marketing w ogóle, służy budowaniu zaufania do danej firmy. Zwiększenie zaufania zaś  przekłada się bezpośrednio na lepszą sprzedaż. Dlatego zaufanie jest obecnie odmieniane przez wszystkie przypadki na wszelkich portalach i innych kanałach biznesowych. Co oznacza ono jednak w praktyce? Jak tworzyć i publikować wyróżniające się treści w dobie szumu informacyjnego i napastliwych reklam?

Przede wszystkim, powiedzmy sobie wprost w celu dobrej promocji, musimy paradoksalnie wyciszyć głos marki, żeby nasz potencjalny odbiorca nie czuł się manipulowany i nakłaniany do zakupu. W tym celu musimy raczej zainwestować czas w budowanie pozycji eksperckie, zadbać o jakość i dostępność naszych publikacji oraz wychodzić naprzeciw potrzebom odbiorców. Dopiero potym staną się oni się naszymi potencjalnymi klientem.

Jak to osiągnąć? Poniżej, zainspirowani artykułem Daniela Newmana 5 Steps To Build Trust Using Content Marketing, proponujemy pięć kroków, które pozwolą nam zwiększyć efekty publikacji naszych treści i zbudować trwałą więź z potencjalnymi klientami.

1. Zadbaj o jakość Twoich treści

Najlepiej rozwiązujące problemy Twoich klientów. Nie składajmy oferty, nie nakłaniajmy do zakupu. Jeśli chcemy budować zaufanie, najpierw podzielmy się naszą wiedzą, wysokiej jakości informacjami i doświadczeniem, zamiast produktów zaoferujmy rozwiązania i wartościowe treści.

Oczywiście musimy pamiętać o realizacji celów sprzedażowych, ale nie pokazujemy jej w tekstach w sposób dosłowny. Odpowiedzmy na wcześniej przez nas rozpoznane potrzeby klienta. Zadbajmy o to, by nasze teksty były merytoryczne i poprawne językowo, co zwiększy naszą wiarygodność jako ekspertów. W konsekwencji klient nabierze do nas zaufania do nas zaufania i być może po pewnym czasie zdecyduje sie na naszą ofertę. I to jest nasz długotrwały cel. A więc, cierpliwości!

2. Rozpoznaj odbiorcę

Dowiedzmy się, kim jest, czego może potrzebować, jakimi mediami się posługuje i umieśćmy go w centrum naszej uwagi, nie zapominając oczywiście o własnych celach. Wiedza na temat naszego odbiorcy i jasno zdefiniowany sens tego przekazu daje nam gwarancję, że nasze treści trafią do właściwego adresata w odpowiedniej dla niego formie. Pamiętajmy jednak o rozsądnym dystansie do informacji pozyskanych bezpośrednio od klienta.

3. Zwiększaj zaangażowanie

Dostępność naszych treści dla potencjalnych klientów jest oczywiście kluczowa, ale wystrzegajmy się spamowania, które osłabia naszą wiarygodność. Warto jednak korzystać z kilku kanałów komunikacyjnych, jeśli oczywiście pokrywa się to z profilem naszego odbiorcy. Bardzo ważne jest monitorowanie opublikowanych treści – bądźmy uważni na wszystkie reakcje i próby kontaktu – to bardzo istotna część budowania naszego wizerunku, zatem nie pozostawiajmy pytań bez odpowiedzi i dziękujmy naszym odbiorcom każdorazowo za pozytywny feedback (negatywnego również nie ignorujmy!).

4. Analizuj wyniki i optymalizuj treści

Nie możemy sobie pozwolić na zaniedbywanie analizy naszych wyników – śledźmy zasięgi, reakcje, patrzmy na liczby i wyciągajmy wnioski. Na bazie tego możemy sprawdzić, które z naszych działań idą w dobrym kierunku, a które nie. Profilowanie treści i elastyczność w ich tworzeniu da nam więcej możliwości kontaktu z klientem i pokaże jasno, że jesteśmy nastawieni na jego potrzeby.

Warto pamiętać, że budowanie zaufania to proces długotrwały. Warto jednak w nie cierpliwie inwestować, co przełoży się później na nasz kapitał, bez względu na charakter branży i zasięg naszych treści. Dajmy sobie czas i ustalmy cele – to pomoże nam osiągnąć pożądane efekty.

5. Wybierz miejsca i częstotliwość

Choć to już koniec, wróćmy na moment do pierwszego kroku – jeśli wiemy, kim jest nasz odbiorca, wiemy również, czego potrzebuje i jak sprawić, by nasze treści były dla niego dostępne. Warto więc tę wiedzę wykorzystać! Tym sposobem możemy bowiem ustalić równowagę między ilością a jakością publikowanych przez nas treści. Jeśli nasze informacje i know-how okażą się przydatne i będą pojawiały się we właściwych miejscach o właściwym czasie – mamy szansę na nawiązanie długotrwałej relacji i ugruntowanie naszej pozycji eksperckiej.

 


 

Źródła:

https://fowmedia.com/5-steps-build-trust-content-marketing/

https://oxido.pl/blog/biznes-i-e-marketing/budowa-zaufania-poprzez-slowa-sila-content-marketingu

https://www.krakweb.pl/content-marketing-zaufanie-do-marki

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
shares