Sharing is caring!

Procesy marketingowe są zazwyczaj skomplikowane i złożone. Pozyskanie Klienta zaczyna się bowiem już na etapie strategii wizerunkowo-sprzedażowej firmy. W związku z tym coraz częściej marketingowcom przychodzą na pomoc nowe technologie. Jakie są skuteczne narzędzia automatyzacji marketingu (marketing automation) i jak można je wykorzystywać w praktyce?

 

Zanim jednak przystąpimy do opisywania narzędzi powiedzmy czym właściwie jest marketing automation?

Automatyzacja marketingu to najprościej mówiąc powierzenie części procesów marketingowych w ręce automatu, czyli botów, systemów it lub narzędzi, które wyręczają działania ludzkie. Można do nich zaliczyć: automatyczne generowanie formularzy, wpadających do bazy, wysyłkę mailingów, ale także analizę zachowań konsumenckich (np. na stronie www) oraz monitoring naszych działań marketingowych.

Jakie narzędzia służą automatyzacji marketingu? Sprawdźcie sami!

Pardot

Będący produktem producenta CRM Salesforce stanowi jego uzupełnienie i pomoc przy automatyzacji marketingu i analizie kampanii. Zintegrowany z systemem CRM daje możliwość pracy na nowych i starych leadach.

Pardot daje możliwość tworzenia formularzy na strony www, które trafiają potem do bazy kontaktów, ponadto umozliwa także email marketing oraz lead scoring i raportowanie ROI (wskaźnik rentowności pokazujący zwrot z inwestycji).

 

Zalety:

Zaawansowany system marketing automation, integracja z crm

Wady:

Duże koszty utrzymania rzędu 1000 – 2000 dolarów miesięcznie

Dla kogo?

Narzędzie to zdecydowanie lepiej sprawdzi się w sektorze b2b

 

Sales Menago

Polski system, który sprawdził się globalnie. System umożliwia śledzenie ruchu na stronie WWW, tworzenie formularzy oraz prowadzenie i monitorowanie  kampanii mailingowych.

Jako jedno z lepszych narzędzi tego systemu należy podać możliwość  identyfikacji firm na stronie www na bazie adresu IP, czyli rozpoznanie z jakiej firmy jest odwiedzający naszą stronę.Ponadto SalesMenago ma możliwość rekomendacji produktów na bazie  zachowań Klienta i jego wyborów oraz historii przeglądania.

 

Zalety

Możliwość przetestowania w bezpłatnej  30-dniowej wersji próbnej

Wady

Koszty za wersję podstawową nie są duże, ale niektóre funkcjonalności mogą w niej działać mniej efektywnie, dopiero po wykupieniu dodatkowych opcji marketing automation będzie bardziej wydajne

Dla kogo?

Przydatne w b2c zwłaszcza w ecommerce

 

Hubspot

Bardzo często wybierany system, który daje kompleksowe rozwiązania  automatyzacji marketingu. Określany jest jako software do inbound marketingu, przemieniając leady outboundowe w inboundowe. Można go zintegrować z systemem CRM (Salesforce). Nadaje się do email marketingu, ale także promocję w innych kanałach. Posiada system raportowania.

 

Zalety:

Jest wszechstronny, integruje się z social media, pomagając w prowadzeniu i monitorowaniu tych kanałów.

Wady

Bazowa cena to 200 dolarów / miesiąc, co jest dość przystępne, ale dodatkowe funkcjonalności są już droższe, opcja enterprise sięga już 2400 dolarów za miesiąc.

Dla kogo?

Doskonały dla małych i średnich przedsiębiorstw. Ze względu na funkcjonalność “all in one” daje pełny system automatyzacji marketingu.

 

 

Marketo

Jeden z najbardziej znanych i dojrzałych systemów do marketing automation. Można go zintegrować z systemami np. z CRM. Marketo ma możliwość logowania się na tworzonych w systemie stronach www poprzez konta social media

Ponadto Marketo ma także możliwość  rekomendacji na stronach www dla ich użytkowników (na zasadzie preferencji czy historii przeglądania).

Marketo ma możliwość prowadzenia kampanii e-mailowych oraz narzędzia do wsparcia sprzedaży. Posiada także własny zbiór integracji i wtyczek do kupienia na ich platformie LaunchPoint.

 

Zalety

Dużą zaletą jest elastyczność i możliwość integracji produktu z innymi systemami czy rozszerzenia w postaci wtyczek. Ponadto dodatkową zaletą jest także rozbudowana baza wiedzy.

Wady

Nie jest to system all in one, więc integracja systemów wciąż nie daje pracy w jednym systemie.

Dla kogo?

Jest to narzędzie dla firm, które nie szukają jedynie prostych rozwiązań automatyzacji marketingu, ale chcą mieć więcej możliwości.

 

Constant Contact

Jest to narzędzie automatyzacji marketingu służące masowej wysyłce maili – zarządzenie mailingami, ustawieniem autorespondera itp. Ma możliwość promocji na Facebooku oraz zarządzanie eventami.

 

Zalety

System jest stosunkowo tani. Najniższy abonament miesięczny to 20 dolarów za miesiąc (do 500 kontaktów), najwyższy – 95 dolarów do 10 tys kontaktów (lub 125 za wszystkie funkcjonalności).

Wady

Ograniczona ilość funkcji, jest to narzędzie służące w zasadzie tylko automatyzacji email marketingu.

Dla kogo?

Dobre dla małych biznesów.

 

 


 

Źródła:

https://blog.woopra.com/the-7-best-marketing-automation-tools-d4ea76fcf60

https://neilpatel.com/blog/marketing-automation-tools/

https://informatykawfirmie.pl/systemy-informatyczne/systemy-pos/139-5-najlepszych-systemow-do-automatyzacji-marketingu

https://focustelecom.pl/blog/marketing-automation-automatyzacja-marketingu/

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
shares